27 Mayıs 2011 Cuma

Mavericks 4-1 Thunder ve NBA Finalleri


Sonunda Dallas Mavericks, 2006'dan sonra tarihinde 2. kez hem Batı Konferansı Şampiyonu oldu hem de NBA Finallerine bir kez daha gidiyorlar ve de ne tesadüftür ki rakip yine Miami Heat. Ancak önce Thunder serisi ile alakalı genel bir değerlendirme yazmak lazım. Konferans Finali'nde burayı çok boşladım. Malum, okulun final dönemi. Maçları izlesem de yazacak, çizecek pek zaman bulamadım buraya doğru düzgün ondan çok da yarım yamalak yazılar yazmak istemedim. Blogun fazla takipçisi olmasa da yine de düzenli takip edenlerden özür diliyorum. 

Thunder serisi ile alakalı birkaç şey karalarsak, skor anlamında belki çok zorlanmadı Dallas. 4-1 ile bu tip bir seriyi geçmek rahat sayılır aslında fakat maçları izleyenler için o kadar kolay bir seri olmadığını düşünüyorum. İlk maçtan sonra Nowitzki'ye belli bir çare buldu aslında Oklahomalı oyuncular. Nowitzki'nin ilk maçtaki 48 sayısından sonra, hakkını kesinlikle vermemiz gerekli Nick Collison'ın. Karşısında iyi durdu Dirk'ün, rahat top aldırmadı fakat maç sonları geldiğinde Nowitzki'ye engel olamadılar. Çok iyi bir takımlar aynı zamanda çok genç bir kadrolar. Durant, Westbrook, Harden çekirdeği ile önleri çok açık. Birkaç küçük takviye ile Batı'da önümüzdeki senelerde de söz sahibi olacaklardır. Tecrübesiz olmaları belki de bu seride en büyük zaaflarıydı. Maç sonlarında Scott Brooks'un 4 kısa tercihi, hücumda güzel verim verse de savunmada sıkıntı oldu ve bunda ısrar etmeleri seriyi buralara getirdi. Dallas'ın, 4. maçın son 5 dakikasında 15 sayıdan geri dönüp, maçı uzatmaya götürüp, maçı alması ve yine 5. maçı benzer bir şekilde kazanması buna iyi bir örnekti. Bir de maç sonunda Thunder kenar yönetiminin çizdiği ya da aslında çizemediği oyunlar sonlarını hazırladı. Yine de çok potansiyelli ve önleri çok açı bir takımlar.

Gelelim final serisine. Muhtemelen bu seriden sonra Dallas-Miami serisi tam anlamıyla rivalry olacaktır. Konferans şampiyonu olduktan sonra kutlamalarda Nowitzki'nin bir defa bile güldüğünü görmemiştim, ulan Duncan'ın bu kadar ciddiliğine zamanında laf ediyorduk, Dirk'ün de farkı olmadığını düşünmüştüm fakat sonra finalden aşağısı kesmeyecek diye geçirdim aklımdan ki basında bu tip haberler de çıkmadı değil. Demek istediğim Mavericks'in Konferans Şampiyonu olması, zerre umrunda değil adamın bundan eminim. Tek derdi yüzük ve şampiyonluk, her hareketinden okunuyor bu. 

2006'daki finalde Wade'in bazı yerlerde çok net bir şekilde kollandığını ve Dallas'ın hatalarıyla beraber hakemlerin de bize bazen çok fazla engel olduklarını söylemek mümkün. Bu muhabbeter 5 yıl öncede kalmış olsa da, yine benzer şeyler göreceğiz muhtemelen. Biz çıkacağız söyleyeceğiz ulan Wade, Lebron kollanıyor diye, onlar çıkacak Dirk diyecek çünkü hakemlerin şu ana kadarki gösterdikleri performanslara bakınca gidişatın o yönde olacağını tahmin etmek pek de zor değil.


5 sene önceki kadrolara bakarsak şu an Miami'nin kadrosunda 3 tane en iyilerden olsa da onlardan da Dallas'ın en büyük artısı, 5 sene önce Zo, Shaq, Payton gibi isimlerin yanında sahip olamadığı tecrübeleri. Unutmadan coachlar da Avery Johnson'a karşılık Rick Carlisle. Eşleşmeler yine belli sayılır. Marion, Durant'e yaptığı savunmayı yapmaya çalışacaktır LeBron'a, Kidd de muhtemelen Wade'i alacaktır. Hız olarak yavaş ama savunma zekası olarak üstün olduğunu düşünüyorum. Nowitzki'yi 2006'da Haslem iyi tutmuştu fakat karşısında çok daha farklı bir Dirk olacak, orası kesin. Bosh'un ise çok fazla etkili olacağını sanmıyorum Dirk'ü savunma konusunda. Bana göre Chandler boyalı alanda ne kadar etkili oynayabilirse o kadar rahat eder takım. Kadroda Miami 3 yıldız bulundurmasına rağmen, bench desteği de diğer üstün tarafı Mavericks'in onlara göre. İlk 2 maçın birini mutlaka kazanmak gerek deplasmanda. Final serisindeki seriler 2-3-2 olduğu için, 2 maçı kaybettikten sonra 3 maç arka arkaya kazanmak zor olabilir. O nedenle 1-1 gibi skorla dönmek hem strese girmeyi önler hem de içeride 1 maçı kaybedilse bile şans büyük oranda devam eder. 

Seri öncesinde durum böyle. Tercih çok yapamıyorum seri hakkında ama illa ki bir tercih yapacaksam 4-3 Mavericks diyorum. 2006'da büyük hüsrana uğradık ve hala o hüsran yaradır bende. Bazen maç izlerken aklıma ya da arkadaş arasında basketbol muhabbeti yaparken muhabbet dönüp dolaşır mutlaka 2006 final serisine gelir. 2006'da oldukça fazla iddia kaybettim, o nedenle hem maddi hem de manevi yönden zarara uğradım. Şimdi hem Dallas'ın hem de benim için 2006'nın hesaplarını kapatma zamanı. Özellikle 2006'daki kadrodan kalan Nowitzki ve Terry'nin çok ayrı bir motivasyonla oynayacağını düşünüyorum hatta tribün deyimiyle ölmeye gelecekler Florida'ya salı gecesi... İlk maç Salı gecesi, TSİ 04.00'da, American Airlines Arena'da, Florida'da. Yolumuz açık olsun...

Maç Programı: 

Game 1: May 31: Dallas at Miami, 9 p.m. 
Game 2: June 2: Dallas at Miami, 9 p.m. 
Game 3: June 5; Miami at Dallas, 8 p.m. 
Game 4: June 7: Miami at Dallas, 9 p.m. 
Game 5: June 9: Miami at Dallas, 9 p.m. (if necessary)
Game 6: June 12: Dallas at Miami, 8 p.m. (if necessary)
Game 7: June 14: Dallas at Miami,  9 p.m. (if necessary)

Bu da havaya girmek için: 

Hiç yorum yok: