29 Nisan 2011 Cuma

Mavericks 4-2 Blazers | Bugün Bayram !


Başlıkta da yazdığı gibi bugün bayram. Mavericks'liler olarak, kutlayalım kutlayabildiğimiz kadar. Diyeceksiniz ki,  ulan takım playofflarda sadece 1 tur geçti, eleman bayramdan falan bahsediyor. Son yıllarda kimsenin yaşamadığı felaketleri yaşamış olan bir takımın taraftarı olarak, olacak o kadar diyorum sadece. Serinin 4. maçında, Brandon Roy'un muhtemelen NBA Greatest Games'de yerini alacak performansından sonra takımın ayağa kalkıp, art arda 2 maç kazanması gerçekten çok güzel bir gelişme. Herşeyden önce, senelerdir playofflarda olmayan özgüven bir nebze olsun yerine geldi diyebilirim.

5. maçtan başlayalım. Öncelikle söyleyeyim, maçı izledim fakat okulumun yoğunluğundan dolayı değil maç yazısı yazmak, internete girecek fırsat bulamadım. Biraz güme gitti bu maç ama Roy'un darbesinden sonra tekrardan ayağa kalkıp, serinin kontrolünü kaybetmemek önemliydi diyerek, 5. maçın öyküsünü yazmaktan kaçıp, hemen bu sabahki maça geleyim.

Seri başındaki tahminim 4-2 Mavericks lehineydi. Tutturduk. Maç öncesi, çevremdeki insanlara kesin kazanacağız, 7 maça kalmaz diyordum nitekim de bildim. Bilmişken de iddaa'dan da parayı götürdüm ayrıca, onu da yeri gelmişken belirteyim hehe. Öncelikle Blazers maça çok hızlı başladı, fark bir anda açıldı. Maçın kontrolü başlarda karşı tarafta olsa da , maçın 2. çeyreğindeki 33-16'lık Mavericks üstünlüğü, maça dengeyi getirip, ibreyi Dallas'a kaydırdı. Son çeyreğe girilirken 13 sayılık Mavs üstünlüğü vardı fakat 4. çeyreğin başındaki fark, Blazers'ın oyunu ve farkın kapanmaya başlaması akıllara Roy'un 4. maçtaki yaptıklarını getirse de bu kez bir hüsran daha yaşamadı takım. 

Oyuncu performanslarına değinelim kısaca. Öncelikle şunu söylemeliyim ki Jason Terry playoffların ilk turu itibariyle beni açık şekilde göt etmiştir, bunu belirtmeliyim. Her yıl sinip, kabuğuna çekilen Terry, son maçtaki 22 sayı, 8 asistlik katkısının yanında seri genelinde de 17.3 sayı, 3.8 asistlik ve %48.7 saha içi yüzdesi ile sınıfı benim gözümde bu yıl geçmiştir. Kendisini tebrik ediyor ve önümüzdeki seride de bu çizgiyi düşürmemesini umuyorum. 

Nowitzki de bilindiği gibi zaten 27.3 sayı ve 7.3 ribaund ortalamaları ile seriyi noktaladı. Playoff kariyer ortalaması +25 ve +10 ribaund olan bir oyuncu için gayet ortalama istatistikler. En kritik yerlerde, clutch özelliğini ortaya koyarak el yakan topların hepsini layıkıyla kullandı. Bir tebrik de kaptana geliyor haliyle. Tyson Chandler da belki istatistiksel olarak çok dikkat çeken bir oyun oynamasa da savunmadaki gayreti, pota altındaki mücadelesi bence gayet güzeldi. 

Seri kazanmak önemli fakat Dallas'ın kazanması çok daha önemli. 2006 Finali'ndeki hüsrandan sonra, 5 yılda sadece 1 kez (2009 Spurs) playoff serisi kazanabilmişti takım. O günden bu güne, çok kez psikolojik olarak darbe alsalarda şu Portland serisinin kazanılması sanılandan çok daha fazla değerli bana göre. Takımın özgüveni biraz daha yerine geldi denebilir bence ve bu moralle Batı Yarı Final'inde Lakers ile eşleşiyor takım. İlk maç Pazartesi gecesi. Haftasonunda iyi bir dinlenme fırsatı bulacaklardır. Muhtemelen yarın da Mavericks-Lakers serisinin preview'ı blogda yerini alır.

Maçın Özeti:


Hiç yorum yok: