23 Şubat 2011 Çarşamba

All-Star 2011 Haftasonu


Bir önceki yazımda All-Star adına canlı olarak hiçbir şey izleyemediğimi söylemiştim. Çaylaklar maçı, yarışmalar ve All-Star maçını indirip şöyle bir göz attım açıkçası çok da şey kaçırmamışım.

Çaylaklar ve All-Star maçları artık çok da keyif vermiyor. Rookie-Sophomore maçı amaçsız bir smaç deryası için de zaten. All-Star ise 2003 yılındaki Jordan'lı maçtan sonra bir türlü sarmadı beni. Bu seneye kadar formaliteden izliyordum, bu yıl kaçırdık ama çok da büyük kayıp değil.

Gelelim yarışmalara. Shooting Stars'ı bu sezon Atlanta kazanmış. Nowitzki'li Texas geçen sezon aldıkları Şampiyon ünvanını koruyamamışlar, sağlık olsun. Fakat çok keyifli bir yarışma bence. Yetenek yarışmasını Stephen Curry almış. Bu yarışmaya her oyuncu yanında bir öğrenci ile katılmış bu yıl ve yarışmayı kazanan ödül olarak aldığı parayı yanındaki öğrenciye verecekmiş, güzel bir düşünce gerçekten. Üçlük yarışması ise James Jones'un oldu. Final turunda güzel ritm bulmuş. Tebrik ediyoruz onu da.

Gelelim her sene en çok tartışılan etkinlik olan, smaç yarışmasına. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, Blake Griffin smaç basmayıp, yarışmacı olarak orada otursa yine 1. seçilecekti. Arkasında medya bu kadar pohpohlarken, birincilikten başka sonuç alabileceğini düşünmüyorum. İlk smacı olan 360 çok iyiydi, hakkını vermek lazım. Her ne kadar panyadan alıyor olsa da, çembere kolunu soktuğu smaç bir Vince Carter kopyası olmaktan öteye gidemedi. Araba smacı ise çok overrated bana göre, sadece sunuşu güzeldi ki zaten smaç yarışmasında smaca değil sunuşa puan verildiğini bir kez daha anlamış olduk. 15 sene önce Marko Milic araba smacının çok daha iyisini yapmış, Griffin'nin bu smacının abartılması gereksiz. İsteyen şuradan bakabilir.

DeRozan'ın hakkının yendiğini düşünüyorum. Yaptığı 2. smaç efsaneydi gerçekten fakat çok az puan aldı, izlenesi. E bir de Javal McGee'nin smaçları var 2 potaya smaç ve aynı 3 topla smaç. Her ne kadar klasik hale gelse de Ibaka'nın faul çizgisinden, son derece nizami smacını da es geçmemek lazım. Yarışmadan bu sene çok memnun olduğumu söyleyebilirim. Bu seneki katılımcılardan her biri, farklı yıllarda ayrı ayrı girseler kesin kazanırlardı, eminim buna. Tek memnun olmadığım nokta, şu puanlamanın adil şekilde yapılamaması, ona da yapacak bir şey yok maalesef şimdilik.

Son olarak, H.O.R.S.E yarışması da kaldırılmış. Bence çok eğlenceli bir yarışmaydı, üzüldüm.

Hiç yorum yok: